Lucruri pentru copii

Create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!

Căutați - Cherchez - Search

Translate

miercuri, 3 iunie 2009

Ambiguitate și claritate

Ce greu e să găsești un titlu potrivit! Un titlu care să se conformeze câtorva criterii esențiale, unul dintre acestea fiind principiul jurnalistic, al seducției prin impact sau cum se zice, în retorică, captatio benevolentiae. Inițial, am dorit să fac din acest blog un spațiu al meditațiilor, în sensul școlăresc al termenului, pentru orice elev (de gimnaziu sau de liceu) sau student (de la filologie) care (neavând timp de meditații și nici bani) ar fi avut ceva nelămuriri (la limba și literatura română și, respectiv, la limba și literatura franceză, domenii unde, zic eu, mă pricep bine de tot, dar sigur că mai este loc și pentru mai mult și pentru și mai bine) și ar fi vrut să aibă pe cine să întrebe...Mi-am dat seama că e posibil ca navigarea pe internet, pentru categoriile enumerate mai sus, să aibă alte scopuri, decât cele ale lărgirii spațiului de școlarizare. Si, după multă potriveală și câcâială, m-am oprit la un titlu mai scurt și mai ambiguu. Polisemia lui include și un al doilea sens: introspecție, reflecție, căutări în sinele propriu și, de ce nu, în sinele celorlați, în măsura în care ne ajută să ne definim și să ne evaluăm. Mda...Un fel de căutare a adevărului personal. Cam filosofic? Mă rog.
Dar, până la urmă, ne izbim cu toții de filosofie, că vrem sau nu vrem. Numai faptul de a ne gândi ce ne așteaptă în viață sau ce trebuie să facem la un moment dat când ne confruntăm cu dificultăți de opțiune și alegere profesională...este filosofie. 'Nici pomeneală', mă va contrazice cineva. Asta e doar filosofeală și nicidecum 'FILOSOFIE'. Să nu confundăm adevărurile individuale cu marile adevăruri ale umanității, emanate din capetele a mari gânditori. Parcă acei mari gânditori nu și-au pus aceleași întrebări simple într-un moment de restriște... Si cum mă poate încălzi pe mine un mare adevăr, atât timp cât nu mă pot uita decât după adevărul meu, personal? Oare visez ori e o impresie prea fulgurantă, dacă mă gândesc că toate marile adevăruri sunt alcătuite din cele mai mici, nu la modul sumativ sau cumulativ, ca o mulțime mai mică înglobată într-una mai mare după criteriul analogiei, ci la modul hologramic (sic!).




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Spuneți-mi părerea voastră

Professional nets -linkedin

Schimb de bannere

Create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!

DE- ALE LUANEI, nu doar ale Anei

Chat with me

BestJobs RSS

Rețea profesională